Tuesday, February 5, 2013

တရားအားထုတ္ျခင္းေကာင္းက်ိဳးမ်ားႏွင့္ ရွားရွားပါးပါးသေဘာၤသား ရဟႏာၱ

         သီလကၡန္ အဌကထာ ( ၁၇၁ - ၁၇၂ ) တြင္ ၀ိပသာနာတရားကုိ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားထုတ္ၾကေသာ သူမ်ားသည္ ........
         ၁။ ပထမအရြယ္၌လည္း တရားထူး ရနုိင္သည္။
         ၂။ ပထမအရြယ္၌ မရေသးလွ်င္ ဒုတိယအရြယ္၌ တရားထူး ရနုိင္သည္။
         ၃။ ဒုတိယအရြယ္၌ မရေသးလွ်င္ ေသခါနီးအခါ၌ တရားထူး ရနုိင္သည္။
         ၄။ ေသသည္အထိ တရားထူး ရမသြားလွ်င္ နတ္ျပည္ေရာက္က တရားထူး ရနုိင္သည္။
         ၅။ နတ္ျပည္ေရာက္၍မွ တရားထူး မရဘဲ ဘုရားမပြင့္ေသာအခါ၌ လူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သစၥာေလးပါးကုိ ကုိယ္တုိင္ ထုိးထြင္း၍ သိျမင္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶေခၚ ဘုရားငယ္ ျဖစ္ရသည္။
         ၆။ ပေစၥက ဗုဒၶ မျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ တစ္ဆူဆူတုိ႔၏ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဗာဟိယဒါရုစိယ ရဟႏာၱအရွင္သူျမတ္ကဲ့သုိ႔ လွ်င္ျမန္စြာ အရဟတၱဖုိလ္ကုိရေသာ ခိပၸဘိညာ ရဟႏာၱျဖစ္ရသည္ဟု ဖြင့္ျပထားသည္။
         ဤေနရာ၌ တရားအားထုတ္ျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ပုိမုိ၍ သိနုိင္ရန္ ဗာဟိယဒါရုစိယ မေထရ္၏ျဖစ္စဥ္ကုိ အက်ဥ္းမွ် ေရးသားတင္ျပပါဦးမည္။
         ကသာမ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ေနာက္ပုိင္းတြင္ အက်င့္ ပဋိပတ္မ်ား ဆုတ္ယုတ္ေလ်ာ့ပါးျခင္းကုိ ေတြ႔ရသျဖင့္ ဓမၼသံေ၀ဂ ျဖစ္ၾကရေသာ ရဟန္းေတာ္ ခုနစ္ပါးတုိ႔သည္ ေတာထြက္၍ ေတာင္ထြဋ္ၾကီး တစ္ခုေပၚသုိ႔ တက္ေရာက္ကာ ေလွကားကုိျဖဳတ္ခ်ျပီး မအိပ္မေန တရားအားထုတ္ေတာ္မူၾကပါသည္။ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိဥာဏ္ရဖုိ႔အေရးကုိ အသက္ႏွင့္ရင္း၍ တရားအားထုတ္ေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
         တစ္ရက္လြန္ေျမာက္ေသာအခါ အၾကီးဆုံးမေထရ္ၾကီးက စ်ာန္အဘိဥာဏ္ႏွင့္ တကြ အရဟတၱဖုိလ္ကုိ ရေတာ္မူေလသည္။ ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ဒုတိယအၾကီးဆုံး မေထရ္က အနာဂါမ္ ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ႏွစ္ဦးစလုံးတုိ႔က ေျမာက္ကြ်န္းသုိ႔ ဆြမ္းခံကာ ေကြ်းေမြးၾကပါေသာ္လည္း က်န္ကုိယ္ေတာ္မ်ားက .........
         " အရွင္ဘုရားတုိ႔ ........ အရွင္ဘုရားတုိ႔ အာနုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သုိ႔ ျပဳေတာ္မူနုိင္တာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ၀မ္းသာပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔လည္းပဲ အရွင္ျမတ္တုိ႔လုိ မဂ္ဖုိလ္ စ်ာန္အဘိဥာဏ္ ရမွ ကုိယ့္ဆြမ္းကုိယ္ခံစားပါရေစ "ဟု ေလွ်ာက္ထားကာ ပယ္ျမစ္ေတာ္မူၾကသည္။
         ခုနစ္ရက္ေျမာက္တြင္ကား က်န္ကုိယ္ေတာ္ငါးပါးစလုံး တရားအားထုတ္ရင္း ပ်ံလြန္ေတာ္မူၾကသျဖင့္ နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ၾကရသည္။ ယခုပြင့္ေတာ္မူေသာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာတြင္းတြင္ နတ္ျပည္မွ စုေတ၍ လူလာျဖစ္ၾကရာ
         တစ္ဦးက ကသၼိယပရိဗုိဇ္ သြားျဖစ္သည္။
         တစ္ဦးက အရွင္ကုမာရကသာပ ျဖစ္လာသည္။
         တစ္ဦးက မလႅမင္း၏ သားခုနစ္သားႏွင့္ ရဟႏာၱျဖစ္သည့္ အရွင္ဒဗၺမလႅပုတၱ ျဖစ္လာသည္။
         တစ္ဦးက ဗာဟိယတုိင္းတြင္ ေမြးဖြားေသာ ဗာဟိယဒါရုစိယ မေထရ္ေလာင္း ျဖစ္လာသည္။
         ဗာဟိယဒါရုစိယ မေထရ္ေလာင္းသည္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ အိမ္ေထာင္က်၍ ရြက္ေလွျဖင့္ပင္လယ္ကုိ ျဖတ္ကူးရေသာ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္အလုပ္ လုပ္ရာမွ တစ္ၾကိမ္တြင္ ရြက္ေလွေမွာက္ကာ ပင္လယ္ထဲတြင္ ပ်ဥ္ခ်ပ္တစ္ခုျဖင့္ ခုနစ္ရက္တိတိ ေမ်ာျပီးမွ အိႏၵိယအေနာက္ပုိင္း သုပၸာရက သေဘာၤဆိပ္သုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။
         ပစၦိမဘ၀ိကသားျဖစ္၍ ရရွိမည့္ အရဟတၱဖုိလ္၏ ဂုဏ္သတၱိေၾကာင့္ အသက္မေသရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္တြင္ ေမာေမာႏွင့္ နာရီအေတာ္ၾကာ အိပ္ေပ်ာ္ျပီးမွ နုိးလာေသာအခါတြင္မွ ခႏၶာကုိယ္တြင္ အ၀တ္တစ္ထည္မွ် မကပ္သည္ကုိ သိရွိေတာ့သည္။ သုိ႔ျဖင့္ အနီးအနားမွ မုရုိးပင္မ်ားကုိ လက္သည္းျဖင့္ အမွ်င္ကေလးမ်ားျပဳလုပ္ျပီး သီကာ ကုိယ္အဂၤါအရွက္လုံရုံမွ် ဖုံးလႊမ္း၀တ္ဆင္ရေလသည္။
         ျပီးလွ်င္ နတ္စင္တစ္ခုနားမွ ခြက္ကေလးတစ္ခြက္ကုိ ေကာက္ယူျပီး သုပၸာရက ရြာထဲသုိ႔ ဆာဆာႏွင့္မုိ႔ မရွက္နုိင္ေတာ့ဘဲ ထမင္းလုိက္ေတာင္းေလေတာ့သည္။ ဗာဟိယဒါရုစိယကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကေသာ သုပၸာရက ရြာသူ ရြာသားမ်ားသည္ ပညာဥာဏ္နည္းျပီး သဒၶါကဲမႈ႕ေၾကာင့္ ရဟႏာၱဟု ယူဆကာ ၀ုိင္း၀န္းကုိးကြယ္ၾကပါေတာ့သည္။ ဤေနရာတြင္ သုပၸာရက ရြာသူရြာသားမ်ား အကုိးအကြယ္မွားၾကျခင္းမွာ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ ရွိသည္။
         ပထမအခ်က္မွာ - သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ ဟူေသာ ဓမၼကုိ မၾကည္ညိဳဘဲ ေခါင္းပါးစြာ ၀တ္ဆင္မႈ႔ကုိသာ ၾကည္ညိဳမိျခင္းႏွင့္
         ဒုတိယအခ်က္မွာ - ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားနုိင္ေသာ ပညာအားနည္းျပီး ၾကည္ညိဳေလးစားေသာ သဒၶါက မ်ားလြန္းေနျခင္းတုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။
         ဗာဟိယဒါရုစိယသည္ ထုိကဲ့သုိ႔ သုပၸာရက ရြာသူရြာသားမ်ားက ရဟႏာၱၾကီးအျဖစ္ ဂုဏ္တင္ကာ ခ်ီးမြန္းေျပာဆုိ ကုိးကြယ္လာၾကေသာအခါ ေႏြ ၊ မုိး ၊ ေဆာင္း သုံးရာသီလုံး မုရုိးမွ်င္ေလးႏွင့္သာ ေနေသာ မွားယြင္းသည့္ အတၳကိလမထ က်င့္စဥ္ကုိပင္ အဟုတ္ထင္မွတ္ကာ .........
          " ေလာကရွိ ရဟႏာၱတုိ႔တြင္ ငါလည္း တစ္ပါးအပါအ၀င္ ျဖစ္ေလျပီ " ဟု ႏွစ္နွစ္ကာကာ ယုံၾကည္မိရွာေလေတာ့သည္။
         ထုိ႔ကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိ ရဟႏာၱဟု ထင္မွတ္ေနေသာ ဗာဟိယဒါရုစိယကုိ ရဟန္းဘ၀က တရားအားထုတ္ဖက္ မ်တ္ေဆြေဟာင္း ျဗဟၼာၾကီးက ရဟႏာၱမဟုတ္ေၾကာင္း သတိေပးျပီး ဘုရားရွိရာသုိ႔သြားရန္ ညႊန္ၾကားလုိက္ေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ထဲ ဆြမ္းခံၾကြစဥ္မွာပင္ လမ္းခုလတ္ တရားေဟာေတာ္မူရာ တရားအဆုံးမွာပင္ ခိပၸဘိညာရဟႏာၱ ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။
         ရဟႏာၱျဖစ္၍ ရဟန္းဘ၀ကုိ ေတာင္းပန္ေသာအခါ ဗုဒၶက သပိတ္သကၤန္းကုိ အရွာခုိင္းရပါသည္။ ဗာဟိယဒါရုစိယသည္ အတိတ္ဘ၀မ်ားက ပရိကၡရာမလွဴဖူးေသာေၾကာင့္ ဧဟိဘိကၡဳ ေခၚ၍ မရျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ပံ့သကူသကၤန္း ရွာေဖြေနေသာ ဗာဟိယဒါရုစိယကုိ ႏြားမေယာင္ေဆာင္ထားေသာ ရန္သူဘီလူးမက ေ၀ွ႔သတ္ေသာေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ႏွင့္ပင္ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံခဲ့ရပါသည္။
         ထုိ႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မားက မီးပူေဇာ္ျပီး ဓာတ္ေတာ္ကုိ ေစတီတည္ေတာ္မူၾကပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ပရိသတ္ေလးပါးအလယ္တြင္ ဗုဒၶက ..........
         ဧတဒဂၢံ ဘိကၡေ၀ ၊ မမသာ၀ကာနံ  ဘိကၡဴနံ ခိပၸဘိညာနံ ၊ ယဒိဒံ ဗာဟိေယာ ဒါရုစိရိေယာ
        " ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ အသိဥာဏ္ လွ်င္ျမန္ေသာ ငါဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကတုိ႔တြင္ ဗာဟိယဒါရုစိရိယသည္ အျမတ္ဆုံး အသာဆုံးျဖစ္သည္ " ဟူ၍ ခိပၸဘိညာ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူး ခ်ီးျမွင့္ ခ်ီးက်ဴး ေျမွာက္စားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
         အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သိေစခ်င္သည္မွာ ဗာဟိယဒါရုစိယ ခိပၸဘိညာ ရဟႏာၱအျဖစ္နွင့္ ပရိိနိဗၺာန္ ၀င္စံရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ ကသာပျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေနာက္ပုိင္း ကာလက ၀ိပသာနာတရား အားထုတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိျခင္းပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စလင္းကန္လယ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ...........
         " ဘုရားေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေသးတယ္။ အုိလူအမ်ားတုိ႔ သင္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ မေတြ႔လုိက္ၾကရ၍ ဘာ၀မ္းနည္းစရာ ရွိသလဲ ၊ ယခုအခါ ဓမၼခႏၶာ ဘုရားေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသး၏။ ကံ ပါရမီရွိလွ်င္ ရလိမ့္မည္ ဟူ၍သာ ေအးစက္စက္ႏွင့္ ေနၾကလွ်င္ အမ်ားၾကီး နစ္နာၾကလိမ့္မည္။ စာမတတ္လုိ႔ ဘာမတတ္လုိ႔လည္း မလုပ္ၾကပါနွင့္။ တရားေတြ႔လွ်င္ ရနုိင္ပါသည္။
         သုိ႔အတြက္ အုိ လူအမ်ားတုိ႔ ........ ယခုအခါ ကံပါရမီ ေမးရန္မလုိပါ ၊ ရွင္ဘုရင္သား ျဖစ္ျပီးသူ အိမ္ေရွ႕မင္းသားသည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ရန္ ေဗဒင္ေမးဖုိ႔မလုိ ၊ မုတ္ဆိတ္ ပ်ားစြဲသူသည္ တျခားသြားျပီး ပ်ားဖြပ္ရန္မလုိ ၊ ရန္သူ ၀ုိင္းထားခံရသူသည္ ထြက္ေပါက္သိလွ်က္ကနဲ႔ မထြက္ေသာ္ ကံပါရမီခ်ဖြယ္ မလုိ။ အညစ္အေၾကးလူးသူသည္ ေရစင္ရွိလွ်က္ မေဆးေသာ္ ေရ၌ အျပစ္ဆုိဖြယ္ရာ မလုိ။
         မိမိကသာ ပ်င္းလုိ႔ ၊ နလုိ႔ ျဖစ္သည္။ အေသနည္းေသးတယ္ လုိ႔သာ ဆုိဖြယ္ေကာင္းေတာ့၏။ ေၾကာက္ၾက လန္႔ၾက ၊ ထိတ္ၾက အုိ လူအမ်ားတုိ႔ သုိ႔အတြက္ တရားအားထုတ္ၾကပါကုန္ေလာ" ဟူ၍ ေလးေလးနက္နက္ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
မွတ္ခ်က္ ။         ။ မႏၱေလးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ( ေရႊျပည္သာျမိဳ႕ )မွ ၂၀၀၈ခုႏွစ္တြင္ ေရးသားခဲ့ေသာ ( ေသာတာပန္ ) ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္နႈတ္၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္

0 comments:

Post a Comment